Compania de zbor British Airways a găsit soluția ideală de a se autopromova printr-un proiect cu o tentă futuristă, vorbim despre o pătură hi-tech care îți poate reflecta prin intermediul a diferite culori, dispoziția. Este sesizabil faptul că inovația are un feedback din ce în ce mai bun la scară largă, asta pentru că astăzi mai mult sau mai puțin, tehnologia face parte din noi.
Cine poate spune nu, pe parcursul unui zbor lung și obositor, unei pături fermecate desprinse parcă din filmul Avatar? În primă instanță alegi să zbori cu British Airways din simplă curiozitate, pentru că auzind de pătura luminoasă te întrebi dacă funcționează pe bune. După ce treci de etapa curiozitate ajungi să te familiarizezi cu pătura, devine o plăcere și de ce nu, poate chiar un confort necesar pentru unii. Din punctul meu de vedere acestea sunt cele mai bune campanii de promovare, cele care te provoacă dând naștere unui set de întrebări ce se instalează undeva în subconștient.
„Happiness Blanket” sau „Pătura fericirii” este țesută din fibră optică și se conectează prin Bluetooth la o banderolă cu senzori care monitorizează activitatea neuronală. Pătura își schimbă culorile în funcție de starea de spirit a celui ce îl acoperă. Spre exemplu, dacă ești tensionant pătura se va face roșie, dacă te afli într-o stare Zen va fi albastră, iar în cazul în care ești ușor tensionat, dar în același timp te bucuri de masa pe care o servești, lumina va fi una de culoare mov. Avantajul tău folosind „Happiness Blanket” este confortul, pe când avantajul lor ca brand este unul semnificativ mai mare. Personalul zborului poate experimenta noi tehnici de stimulare a pasagerilor, cumulând date prețioase care în final pot conduce la o îmbunătățire a serviciilor oferite de companie.
Săptămâna trecută British Airways a efectuat un test pentru „Happiness Blanket” cu ajutorul unui grup de voluntari pe cursa de zbor Londra – New York (circa 7 ore).
Vezi cum funcționează pătura în materialul următor: