Și s-a întâmplat ceea ce se prefigura de doi ani încoace, Instagram a câștigat teren constant și a ajuns la o cifră de 300 milioane de utilizatori activi pe parcursul unei luni de zile și astfel a devenit o platformă mai accesată decât Twitter-ul, care cu puțin timp în urmă înregistra 284 milioane de utilizatori activi.
Să fie asta din cauză că o imagine face cât 1.000 de cuvinte, iar Twitter-ul vine cu o restricție de până la 140 de caractere care înseamnă cam 20 de cuvinte?
Peste 70 milioane de fotografii sunt postate zilnic pe Instagram!
O ascensiune fulminantă, conștientizezi asta când afli că în ultimele 9 luni Instagram a mai atras cam 100 de milioane de utilizatori activi. Inclusiv febra prețurilor de Black Friday a contat în meciul cifrelor, numai eMAG a vândut 30.000 de smartphone-uri în acea perioadă și când spun asta parcă lucrurile încep să devină din ce în ce mai clare, nu?
Momentele cheie în care Instagramul s-a remarcat:
- Octombrie 2010: Lansare pe iPhone
- Decembrie 2010: 1 milion de utilizatori
- Iunie 2011: 5 milioane de utilizatori
- Septembrie 2011: 10 milioane de utilizatori
- 3 Aprilie 2012: 30 milioane de conturi înregistrate pe iPhone, lansare aplicație pe Android
- 4 Aprilie 2012: 1 milion de utilizatori în primele 24 de ore de la lansare aplicației pe Android
- 9 Aprilie 2012: 5 milioane de utilizatori pe Android, este cumpărat de Facebook
- 30 Aprilie 2012: 50 milioane de utilizatori
- Februarie 2013: 100 milioane de utilizatori
- Septembrie 2013: 150 milioane de utilizatori
- Martie 2014: 200 milioane utilizatori
Sunt curios ce este în capul fondatorilor Instagram în prezent… furie, dezamăgire, bucurie? Indiferență sigur nu este, Kevin Systrom şi Mike Krieger au cedat compania celor de la Facebook pentru aproximativ 1 miliard de dolari în aprilie 2012, atunci platforma lor avea .cca 30 milioane utilizatori. Nasol moment.